Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kvalita multimediálního obsahu u brýlí pro virtuální realitu
Majnuš, Robert ; Polák, Ladislav (oponent) ; Kufa, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvářením multimediálního obsahu pro virtuální realitu a navržení subjektivního testu pro hodnocení těchto sekvencí. V úvodní teoretické části jsou informace o virtuální a rozšířené realitě a několik typů brýlí pro virtuální realitu, které jsou dnes dostupné na trhu. Druhá kapitola se zaměřuje na metody měření kvality a hodnocení. Jedná se o metriky hodnocení subjektivní a objektivní. Dále jsou popsány jednotlivé typy kodeků, které nalezneme u většiny sekvencí na internetových portálech. Poté je kapitola o tvorbě obsahu pro virtuální realitu. Zejména panoramatické, 3D a 360° videa a fotografie. V praktické části této bakalářské práce je popsán mnou navržený postup úpravy sekvencí pro jednotlivé kodeky, návrh a použití subjektivní metody včetně vyhodnocení.
Propojení virtuální reality s externím zdrojem dat
Klíč, Daniel ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku propojení virtuální reality s on-line externím zdrojem dat a následném návrhu aplikace v prostředí Unity a hardwarem HTC Vive.
Hra ve virtuální realitě
Čeleďa, Jan ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
V posledních letech zaznamenaly headsety pro virtuální realitu značný posun kupředu jakz hlediska dostupnosti pro širší veřejnost, tak z hlediska inovací, které vývoj v oblastivirtuální reality přinesl. Nové technologie přináší mnoho změn a vylepšení v manipulaciuživatele s virtuálním světem, kvalitnější obraz a vhodnější napájení. Cílem této prácebylo vytvoření akční hry ve virtuální realitě. Jedná o simulaci lovu kachen dvouhlavňovoubrokovnicí v prostředí venkova. Při tvorbě práce byl kladen důraz na manipulaci se zbranía věrohodně působící střelbu. Jako headset pro virtuální realitu byl zvolen HTC Vive.Aplikace je vytvořena ve volně dostupném enginu Unity a naprogramována v jazyce C#.
Audiometrie čistými tóny
Maršálková, Leona ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Chmelař, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se v úvodu zabývá akustikou, konkrétně vybranými vlastnostmi zvuku. Zaměřuje se dále na anatomii sluchového aparátu a jeho funkci. Práce popisuje možnosti testování funkce sluchového orgánu a představuje současné používané metody vyšetření sluchu, zejména audiometrii čistými tóny. Součástí práce je návrh audiometru pro audiometrii čistými tóny, který je uveden v detailním blokovém schématu spolu se stručným popisem jednotlivých bloků. V dalších kapitolách jsou rozebrány dílčí obvody audiometru spolu s výpočty jednotlivých prvků. Závěrečná část práce se zabývá zhodnocením funkčnosti zařízení.
Helma pro rozšířenou a virtuální realitu
Buš, Ondřej ; Přinosil, Jiří (oponent) ; Říha, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá zhotovením funkčního headsetu pro konzumaci multimediálního obsahu. Nabyté teoretické znalosti byly využity při návrhu a sestavení výsledného headsetu. Teoretické znalosti byly utvrzeny a rozšířeny o praktické zkoušky na aktuálně dostupných komerčních řešeních AR/VR headsetů. Při praktickém návrhu bylo věnováno zvýšené úsilí o maximální možnou jednoduchost výsledného řešení. Komponenty, které byly při práci použité, lze získat relativně jednoduše přes internet. S pomocí pokročilých technik se práce snaží optimalizovat obrazový zážitek. Jsou vybrány nejvhodnější parametry optických čoček. Optická soustava je vylepšena tak, aby poskytovala rozšířené horizontální zorné pole. Práce se věnuje zhotovení headsetu metodou 3D tisku na 3D tiskárně. Následně jsou jednotlivé části složeny do jednoho funkčního celku. Výstupem diplomové práce je funkční prototyp headsetu vhodný pro konzumaci multimediálního obsahu.
Kvalita multimediálního obsahu u brýlí pro virtuální realitu
Majnuš, Robert ; Polák, Ladislav (oponent) ; Kufa, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vytvářením multimediálního obsahu pro virtuální realitu a navržení subjektivního testu pro hodnocení těchto sekvencí. V úvodní teoretické části jsou informace o virtuální a rozšířené realitě a několik typů brýlí pro virtuální realitu, které jsou dnes dostupné na trhu. Druhá kapitola se zaměřuje na metody měření kvality a hodnocení. Jedná se o metriky hodnocení subjektivní a objektivní. Dále jsou popsány jednotlivé typy kodeků, které nalezneme u většiny sekvencí na internetových portálech. Poté je kapitola o tvorbě obsahu pro virtuální realitu. Zejména panoramatické, 3D a 360° videa a fotografie. V praktické části této bakalářské práce je popsán mnou navržený postup úpravy sekvencí pro jednotlivé kodeky, návrh a použití subjektivní metody včetně vyhodnocení.
Propojení virtuální reality s externím zdrojem dat
Klíč, Daniel ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku propojení virtuální reality s on-line externím zdrojem dat a následném návrhu aplikace v prostředí Unity a hardwarem HTC Vive.
Hra ve virtuální realitě
Čeleďa, Jan ; Kapinus, Michal (oponent) ; Najman, Pavel (vedoucí práce)
V posledních letech zaznamenaly headsety pro virtuální realitu značný posun kupředu jakz hlediska dostupnosti pro širší veřejnost, tak z hlediska inovací, které vývoj v oblastivirtuální reality přinesl. Nové technologie přináší mnoho změn a vylepšení v manipulaciuživatele s virtuálním světem, kvalitnější obraz a vhodnější napájení. Cílem této prácebylo vytvoření akční hry ve virtuální realitě. Jedná o simulaci lovu kachen dvouhlavňovoubrokovnicí v prostředí venkova. Při tvorbě práce byl kladen důraz na manipulaci se zbranía věrohodně působící střelbu. Jako headset pro virtuální realitu byl zvolen HTC Vive.Aplikace je vytvořena ve volně dostupném enginu Unity a naprogramována v jazyce C#.
Audiometrie čistými tóny
Maršálková, Leona ; Harabiš, Vratislav (oponent) ; Chmelař, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se v úvodu zabývá akustikou, konkrétně vybranými vlastnostmi zvuku. Zaměřuje se dále na anatomii sluchového aparátu a jeho funkci. Práce popisuje možnosti testování funkce sluchového orgánu a představuje současné používané metody vyšetření sluchu, zejména audiometrii čistými tóny. Součástí práce je návrh audiometru pro audiometrii čistými tóny, který je uveden v detailním blokovém schématu spolu se stručným popisem jednotlivých bloků. V dalších kapitolách jsou rozebrány dílčí obvody audiometru spolu s výpočty jednotlivých prvků. Závěrečná část práce se zabývá zhodnocením funkčnosti zařízení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.